برشکاری آهن و فولاد

برشکاری آهن و فولاد:

مجموعه ما توانایی انجام انواع خدمات برشکاری را دارد.

انواع برش:

1- برش هوا برش 2- برش پلاسما 3- برش لیزر 4- برش قیچی گیوتین 5- اره نواری

برش هوا برش:

هوا برش و یا همان برش هوا گاز و جوش اکسیژن – سوخت گاز از روش‎هایی مرسوم و نسبتا ارزان قیمتی می‎باشند که در آن‎ها سوخت ینی همان گاز به همراه اکسیژن برای عملیات جوش دادن و یا برش دادن انواع فلزات مورد استفاده قرار می‎گیرد. در واقع از این روش هم برای برشکاری و هم برای جوشکاری استفاده می‎شود.

از مزایا این روش قابلیت برش با ضخامت های نسبتا بالاست. یکی دیگر از مزایا این روش قابلیت برش بر روی تمام فلزات است در حالی که در روش برشکاری پلاسما فقط میتوان فلزات رسانا بویژه فولاد را برش داد. همچنین میتوان لبه های برش دقیق تری را داشت.

 برش پلاسما:

برش قوس پلاسما یک فرایند عالی برای برش صفحات فولادی کم کربن است که سرعت بسیار بالاتری نسبت به برش هواگاز دارد، اما فاقد برخی کیفیت‎های لبه است. برش پلاسما روی هر نوع فلز رسانا، فولاد نرم، آلومینیوم، استنلس استیل و ….. می‌تواند انجام شود. اما این تکنولوژی برای فولاد ایده‌آل می‌باشد. در مورد فلزات غیر آهنی حداکثر عمق برش یک اینچ می‌باشد.

برش لیزر:

فرایند برش لیزری مناسب برای برش ورق از ضخامت پایین تا حدود 1.25 اینچ (31 میلیمتر) است. برش لیزر توانایی برش آهن تا ۲۵ میل، استیل تا ۱۲ میل، مس و آلومینیوم تا ۶ میل را دارا می باشد.

برش قیچی گیوتین:

قیچی گیوتین وسیله‌ای است برای بیشتر کردن سرعت عمل برش ورقه‌هایی که دارای طول زیادتری می‌باشند. قیچی‌های گیوتین در صنعت برای بریدن ورق‌های فلزی تا ضخامت ۳۰ میلی‌متر استفاده می‌شوند.

اره نواری:

در گذشته برشکاری با دستگاه اره لنگ، اره آب‎ صابونی و اره آتشی انجام می‎شد .انواع برش پروفیل بدلیل سرعت بالا اکثرا با دستگاه اره آب ‎صابونی انجام می‎شود اما سرعت دستگاه اره نواری و خطر فوق العاده پایین و حتی صفر اره نواری  و هزینه پایین تیغ اره و دور ریز پایین قطعات به دلیل ضخامت پایین تیغ اره ‎ها نسبت به اره آب‎صابونی ، باعث شده است که استقبال بیشتری نسبت به این برش انجام شود. برش اره نواری نیز برای برش تمام مقاطع فولادی تا قطر ۲۲۰۰ میل مورد استفاده قرار می‎گیرد و جزء کارآمدترین روش‎های برش بشمار می‎رود.

آهن آریا

مجموعه آهن آریا در ابتدا فعالیت خود را در زمینه بازرگانی انواع آهن ‎ آلات ساختمانی و صنعتی آغاز کرد. این مجموعه همواره در طول سالها فعالیت خود توسعه مستمر، کارآفرینی و رضایت مشتریان را از اهداف اصلی خود قرار داده است.

همچنین این مجموعه در سال ۱۳۹۹ در کنار کار بازرگانی، شرکت لوله‎ های دقیق آسیا کران (سهامی خاص) با سرمایه‎ گذاری بخش خصوصی را تاسیس کرد.

اطلاعات تماس

بندرعباس، شهرک صنعتی خلیج فارس

021-۴۴۳۷۵۶۹۲

۰۹۰۳۳۰۳۰۷۱۵-16

 

تمامی حقوق این وبسایت برای آهن آریا محفوظ می باشد .

2021 ©

طراحی و توسعه توسط : کادوس